Bemærk: Stillingen er besat, men du er velkommen til at lægge dig ind i vores emnebank, så vi har dine data.

PLANLÆGGER der får det overordnede ansvar for produktions- og kapacitetsplanlægning

Du står for håndtering af produktionsordrer fra A-Z

Stillingsbeskrivelse:
Efter en grundig introduktion til jobbet, vil du - med reference til Supply Chain Manageren - få ansvaret for den kortsigtede og langsigtede planlægning af ordrer, som dagligt kommer ind.

Du står for klargøring af produktionsgrundlaget herunder sikre at styklister, ruter og produktionstider er korrekte og du deltager i tavlemøde hver morgen. Da der dagligt er et kontinuerligt flow af nye ordrer, og du står for planlægning, mankoopfølgning og frigivelse af produktionsordrer, udgør du en vigtig del af den daglige koordinering af (og opfølgning på) produktionsordrer.

Du får således også ansvaret for at opdatere interessenter om eventuelle ændringer i leveringstider og lignende, og du kommer også til at bruge en del tid på at håndtere forespørgsler fra både kundeservice og andre afdelinger.

I samarbejde med produktionschefen sikrer du den nødvendige kapacitet og træning af medarbejderne i produktionen og er medvirkende til kontinuerligt at finde og implementere nye tiltag til større produktionseffektivitet og optimering af produktionsplanlægningen, - naturligvis under hensyntagen til bibeholdelse af målopfyldelse og en høj kundetilfredshed.

I forbindelse med identificering af nye udviklingstiltag og implementering af nye processer og arbejdsgange tager du gerne initiativ og går forrest. Ca. 80% af tiden sidder du med planlægning og 20% med disponering og indkøb.

Stillingen er meget alsidig og med god mulighed for at få indflydelse på måden, du arbejder på, og på hvordan produktionsplanlægningen skal foregå på sigt. Du bliver hjulpet godt på vej af et nyt planlægningssystem, som du får ansvaret for at implementere.

Du interesserer dig for/har flair for IT og udarbejder derfor gerne diverse analyser og rapporter vedr. kapacitetsforecasts, lageranalyser, produktivitets- og effektivitetsanalyser m.v. i Excel.

Ligesom du bliver tovholder for implementeringen af et nyt planlægningssystem (Rob-ex), som har været undervejs i noget tid. Der er lavet en del forberedelser, og mange af de indledende øvelser er igangsat, din opgave bliver derfor - på baggrund af projektplaner, interessentanalyser og risikovurdering at føre opgaven i mål og få systemet implementeret og taget i brug.

Du tilbydes:
At blive en del af en succesfuld virksomhed, hvor du får en stilling som du i høj grad kan være med til at præge.

Der vil derfor være gode både personlige og faglige udviklingsmuligheder.


Løn:
Du får en fast løn, der modsvarer dine kvalifikationer, samt pensionsordning, sundhedsforsikring m.v.

Egenskaber:
Du er en god analytiker med et godt overblik samt gode samarbejds- og koordineringsevner. Du går gerne forrest og er i det daglige medvirkende til at sikre et åbent, positivt og dialogbaseret arbejdsmiljø.

Du trives med mange administrative opgaver og går aldrig på kompromis med kvaliteten i dit arbejde. Du interesserer dig for IT og dets muligheder og er ikke bange for at kaste dig ud i tingene.

Erhvervserfaring:
Erfaringsmæssigt vil der være forskellige indgangsvinkler til jobbet, men det er klart en fordel, hvis du har erfaring som produktionsplanlægger.
Alternativt har du siddet i en logistikfunktion eller andet, hvor du har været i den koordinerende og planlæggende rolle, med mange bolde i luften på én gang.

Uddannelser:
Der stilles ingen specielle krav til din uddannelsesmæssige baggrund.

Sprogkundskaber / IT:
Du er vant til at arbejde med IT herunder specielt Excel.

Har du god erfaring med Rob-ex er det en stor fordel.

Virksomhedsbeskrivelse:
MJK er en del af Xylem koncernen, som har et omfattende distributionsnet verden over, tilbyder et stort udvalg af produkter og ydelser inden for vand. I dag er Xylem en ledende producent af styringer, niveaumålere og flowmålere samt analyseinstrumenter til renseanlæg, vandværker og industrier verden over.

Siden grundlæggelsen i 1977 har virksomheden vokset sig til at være en solid partner i Europa, Asien og Nordamerika og udvikler, producerer, markedsfører og sælger i dag udstyr til over 150 lande.

Virksomheden har givet sig selv det løfte, at man vil benytte al knowhow, teknologi, energi og tid til at sikre, at vand behandles så effektivt som muligt.

Målet er at skabe en fremtid uden global vandmangel. Det er et ambitiøst mål, der kræver, at virksomheden benytter sig af deres innovative teknologier og indsigt. Styret af en professionel stolthed brænder man for at levere produkter af høj kvalitet.

Xylem ønsker til enhver tid at være kunders og medarbejderes foretrukne valg ved at forblive innovative, troværdige og fleksible. Virksomheden er en imødekommende og åben arbejdsplads med en flad organisationsstruktur og en ”åben-dør” mentalitet, hvor man flittigt deler viden med hinanden.

Kvalitetsprodukter og store resultater skabes ved, at alle tager del i processen – fra produktion og udvikling til salg og support.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Profilpartners på tlf.: 43434060.

Arbejdssted:
Birkerød

Generelt:
Anfør venligst nedenstående mrk., når du søger stillingen

Planlægger/103721

Ansøgning:

Indsendes snarest.

Vi indkalder løbende kandidater til samtale.

Vi arbejder med forskellige jobportaler, der har hver deres retningslinjer for visningsperiode m.v. En stilling, der er taget af en jobportal, er ikke nødvendigvis løst.

Vises stillingen stadig på Profilpartners hjemmeside er den stadig aktiv, da stillingen først vil blive taget af vores hjemmeside, når den er besat.

Send venligst din ansøgning via denne hjemmeside.

Hvis du alligevel ikke synes, at dette job er interessant, kan du med fordel følge Profilpartners på LinkedIn, hvor vi løbende poster en del af de stillinger, vi arbejder med.