Munters A/S er global markedsleder inden for energieffektive luftbehandlingsløsninger og verdensførende leverandør af affugtningsanlæg. Firmaet er i kraftig vækst, og Servicechef Jan Sørensen stod i efteråret 2015 for at skulle finde to nye serviceteknikere til sin afdeling – en i hver sin landsdel.
Jan havde frit valg mht. at finde et rekrutteringsbureau til at hjælpe sig med opgaven, men valget faldt hurtigt på Profilpartners, fordi han havde hørt så meget godt om Profilpartners fra sine kolleger i branchen.
”Det var vigtigt at få en samarbejdspartner på banen, som kunne magte hele processen med først og fremmest at finde nogle interessante kandidater, foretage det store udvælgelsesarbejde, og gennemføre personlighedstests og samtaler. Målet var, at jeg blot skulle være med til de afsluttende møder og basere mit valg på et godt forarbejde,” siger Jan, som havde forrygende travlt i perioden, hvor de to nye medarbejdere skulle findes.
”Jeg er imponeret over, så hurtigt, effektivt og velsmurt forløbet var”, fortsætter Jan. ”Jeg fik ugentligt en grundig status fra Headhunteren, som sad med opgaven, og jeg følte mig gennem hele forløbet tryg og rolig ved Profilpartners’ dedikerede håndtering af sagen.”
Jan synes, at det udvalg af kandidater han blev præsenteret for, var overraskende godt. Kandidaterne var både meget forskellige mht. baggrunde og motivationsfaktorer, men alle var de yderst kvalificerede til jobbet. De to kandidater, som endte med at få de ledige jobs, er begge meget lovende, og Jan har en udpræget feel good-fornemmelse omkring de to nye medarbejdere, også selvom de kun lige er startet.
I sin kapacitet af Servicechef vil han derfor ikke tøve med at kontakte Profilpartners Search & Selection næste gang, medarbejderstaben i serviceafdelingen skal udvides. ”Det har helt igennem været en rigtig god oplevelse,” bedyrer Jan, som også er meget opsat på at anbefale Profilpartners til andre firmaer og samarbejdspartnere. ”Profilpartners havde hele vejen igennem en venlig og imødekommende facon. De glade og positive mennesker, jeg talte med i telefonen var, lige så ligetil og nede på jorden ved vores personlige møder, som de havde været på mail og i røret. Og det betyder meget, at man føler sig godt forstået og taget af,” siger Jan afslutningsvis.